Instrumente de evaluare

Instrumente de evaluare psihologică utilizate în cadrul
Centrului Psihologic Iulia Pantazi

Platforma de evaluare a dezvoltării ( 3 – 6 / 7 ani ) PEDa

PEDa 2.0 este un instrument extrem de util pentru evaluarea dezvoltării, evaluarea gradului de pregătire pentru şcoală, evaluarea longitudinală a dezvoltării competenţelor evaluarea tulburărilor psihiatrice şi remedierea problemelor de sănătate mintală la preşcolari.

Platforma de evaluare a dezvoltării (6 / 7 – 18 ani ) PED b

    • Sistem computerizat de evaluare psihologică construit după principiul utilizării mai multor metode şi a mai multor surse de informare (multi-method, multi-informant assessment), ce integrează o serie de teste psihologice computerizate şi resurse pentru promovarea sănătăţii mintale, evaluarea, prevenţia şi remedierea problemelor de sănătate mintală, consilierea psihologică, orientarea şcolară şi profesională la copii şi adolescenţi

Evaluarea aptitudinilor cognitive

WISK – IV

  • Scala de Inteligenţă Wechsler pentru Copii – ediţia a patra (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fourth Edition) este un instrument clinic, administrat individual, care evaluează abilitatea cognitivă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 ani şi 0 luni şi 16 ani şi 11 luni

Matrici Progresive Color (CPM)

J. Raven, J. C. Raven, J. H. Court

  • Măsoară cu acurateţe procesele intelectuale ale copiilor cu vârstă între 4-11 ani (mai precis a inteligenţei nonverbale), ale persoanelor retardate mintal şi ale vârstnicilor.

Matrici Progresive Standard (SPM)

J. Raven, J. C. Raven, J. H. Court

  • Evalueza inteligenţă persoanelor cu vârstă cuprinsă între 6 şi 80 de ani.

Bateria de Teste Psihologice de Aptitudini Cognitive (BTPAC)

  • Consiliere şi orientare profesională, evaluare de personal şi permite compararea profilului aptitudinal al persoanei cu cerinţele aptitudinale ale unui anumit loc de muncă (350 de profile ocupaţionale).

BML – Bateria memoriei de lucru

Aurel Clinciu, Ph.D.

  • BML este un instrument relevant pentru testarea memoriei de lucru, care acoperă ciclurile şcolare elementar, gimnazial şi liceal

KOHS Block -Design Test Testul cuburilor Kohs ,

S.C.Kohs

Evaluarea nivelului de dezvoltare

DDST II Denver Developmental Screening Test –Sistemul de evaluare a copiiilor

William K. Frankenburg, M.D., M.S.P.H., FAAP

  • Instrument consacrat în detectarea potenţialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cuvarste cuprinse între 0 şi 6 ani şi evaluează performanţă copilului la un număr de sarcini potrivite din punct de vedere al vârstei sale şi ridică suspiciuni legate de dezvoltarea normală.

 

Testare educațională

Gata pentru școală – Bateria de evaluare a copilului preșcolar

Aurel Clinciu, Ph.D

  • Evaluarea și/sau monitorizarea nivelului de dezvoltare motorie, cognitivă și psihosocială a preșcolarului

 

Evaluare Autism ADHD

SCQ Social Comunication Questionnaire

(Michael Rutter MD, FRS, Catherine Lord, Ph. D.)

  • Autism Screening Questionnaire (ASQ), acest instrument concis ajută la evaluarea abilităţilor şi funcţionarii sociale a copiilor care pot suferi de autism sau de alte tulburări din spectrul autismului.
  • SCQ reprezintă o modalitate eficientă pentru a determina dacă o persoană ar trebui sau nu să fie inclusă într-un program complet de evaluare diagnostică.

The Childhood Autism Rating Scale

Eric Schopler, Ph.D.,Robert J. Recheler, M.D., Barbara Rochen Renner, Ph.D. publicat de WPS: Los Angeles,2002

  • Acesta scala reprezintă un screening clinic ce permite încadrarea copiilor până la 3 ani în autism sever, autism de nivel moderat sau lipsa autism.

PEP 3

Eric Shopler, Margaret D Lansing, Robert J. Reichler, Lee M Marcus

Profilul Psihoeducational. Evaluarea individualizată psihoeducationala TEACCH

  • PEP, un instrument cu popularitate crescută şi cu o istorie de peste 20 de ani în evaluarea aptitudinilor şi comportamentelor copiilor cu TSA şi ale copiilor cu tulburări ale comunicării.
  • Instrumentul oferă informaţii despre nivelul de dezvoltare al abilităţilor, cât şi informaţii relevante pentru determinarea diagnosticului şi severităţii afectării.

PDD Behavior Inventory (PDDBI ™)

Ira L. Cohen, Ph.D., şi Vicki Sudhalter, PhD

  • Evaluează atât comportamente dezadaptative şi de adaptare, creând un profil comportamental.

ASRS – Autism Spectrum Rating Scales

Ghid multiperspectiva în stabilirea tratamentului şi planificarea tratamentului la persoană cu TSA

Sam Goldstein, Ph.D. şi Naglieri Jack, Ph.D.

  • ASRS sunt scale construite pentru a măsură comportamente asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 2 şi 18 ani.
  • ASRS este un ghid în stabilirea unui diagnostic, în deciziile care trebuie luate pentru planificarea tratamentului, în monitorizarea răspunsului la intervenţie şi în evaluarea programului în care a fost inclusă persoană cu TSA.

Conners 3 – Scalele de evaluare Conners, a trei ediţie

Evaluarea centrată şi amănunţită pe ADHD şi pe problemele şi tulburările relaţionale, care apar în rândul copiilor şi tinerilor

Autori C. Keith Conners, Ph.D.

  • Este o metodă minuţioasă şi centrată pe evaluarea tulburărilor de deficit de atenţie şi de hiperactivitate (ADHD, Attention – Deficit/Hyperactivity Disorder) şi a problemelor şi dezechilibrelor frecvent asociate, în rândul copiilor şi adolescenţilor.

Evaluarea comportamentului

BASC – 2

Behavior Assessment System for Children – 2

Cecil R. Reynolds, Ph.D. , Randy W. Kamphaus, Ph.D.

Sistem multidimensional şi multimetodic, utilizat în evaluarea comportamentului copiilor şi tinerilor

  • BASC 2 reprezintă un sistem multidimensional şi multimetodic, utilizat în evaluarea comportamentului şi a percepţiei de sine, pentru copiii şi tinerii cu vârste cuprinse între 2 şi 25 de ani.

ABAS II

Adaptive Behavior Assessment System 

Standardul internaţional în evaluare pentru acordarea gradului de handicap şi al eligibilităţii pentru serviciile sociale

Patti Harisson, Ph.D., Thomas Oakland, Ph.D., ABPP, ABPN

  • ABAS oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme , a abilităţilor adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuţi şi până la vârstă de 89 de ani

Personalitate

BFA – Big Five Adjectives

Gian Vittorio Caprara, Ph.D., Claudio Barbaranelli, Ph.D., Patrizia Steca, Ph.D.

  • Permite măsurarea celor cinci dimensiuni principale şi a celor zece subdimensiuni ale Big Five şi este prevăzut şi cu o scala care măsoară tendinţa de a furniza o imagine de sine dezirabilă.

MASC – Multidimensional Anxiety Scale for Children

Scala multidimensionala de Anxietate Pentru Copii ,

John S. March,M.D.

CDI Children Depresion Inventory

Inventarul de Depresie pentru Copii

Maria Kovacs, Ph.D.

Evaluare psihopatologică pe axa I şi axa II

MCMI III – Millon Clinical Multiaxial Inventory – III

Theodore Millon, Ph.D., DSc, Carrie Millon, Ph.D., Roger Davis, Ph.D., Seth Grossman, PsyDis

  • Instrument psihometric menit să ofere informaţii referitoare la psihopatologie, inclusiv tulburări din DSM-IV şi este destinat adulţilor (cel puţin 18 ani).

Teste proiective

• Testul arborelui – Karl Koch
• Desenul familiei – C. Jourdan-Ionescu, J. Lachance
• Desenul persoanei – Ada Abraham

Distribuie: