Logopedie

Consilierea logopedică și psihologică a părintilor

  • Informarea părinţilor asupra planului de intervenţie.
  • Stabilirea obiectivelor pe termen lung şi scurt, raportate la nevoile copilului.
  • Prezentarea modelelor şi tehnicilor de lucru acasă.
  • Sugestii referitoare la observaţiile comportamentale ale copilului în timpul programului.

EVALUARE

  • Evaluările logopedice sunt complete şi disponibile indivizilor, pornind de la vârstă de 6 luni. Ariile de expertiză includ copiii diagnosticaţi cu tulburări din spectrul autist şi dizabilităţi de dezvoltare asociate, copii cu tulburări de limbaj (nonverbal-verbal) şi de învăţare, dizabilităţi de percepţie auditivă, tulburări neurologice, adhd, tulburări de natură psihologică şi tulburări ce ţin de dispraxii.
  • Evaluarea durează 2-3 ore şi include teste standardizate, precum şi teste informale bazate pe înţelegerea limbajului expresiv.
  • Semantic (referitor la vocabular), morfosintactic (gramatical), fonologic (referindu-se la limbaj, sunete şi tiparele sonore) şi pragmatic (comunicarea socială), aceste aspecte ale limbajului sunt evaluate cu atenţia către abilităţile de limbaj ce sunt importante pentru comunicare şi succesul academic.
  • Vorbirea, incluzând articularea, vocea, prozodia, fluentă şi ritmul, sunt de asemenea evaluate în detaliu, cu examinarea orală a structurii şi funcţiilor.
  • Părinţii sunt intervievaţi şi li se da feedback în legătură cu rezultatele evaluării.

PROGRAME DE INTERVENŢIE

  • Intervenţia timpurie pentru stimularea dezvoltării limbajului receptiv şi expresiv.
  • Stimularea şi învăţarea abilităţilor de comunicare funcţională (cererea, cererea ajutorului, aşteptarea etc)/metodă PECS.
  • Corectarea diferitelor forme de dislalie (monomorfă, polimorfă, audiogena şi rinolalica).
  • Corectarea formelor de balbism.
  • Corectarea dificultăţilor şcolare (dislexie, disgrafie, discalculie).
  • Stimularea şi corectarea limbajului la copilul cu întârziere psihică.
  • Stimularea dezvoltării limbajului şi corectarea la copilul cu deficienţe locomotorii.
  • Stimularea şi corectarea limbajului în Sindrom Down, ADHD, Autism.
  • Corectarea tulburărilor de voce.
  • Stimularea dezvoltării abilităţilor de a recită, de a poveşti şi de a creea poveşti şi poezii.
  • Dezvoltarea funcţionalităţii limbajului în tulburarea Asperger.

Distribuie: