Programe Terapeutice

Programe terapeutice – intervenție modală

În centrul nostru pentru persoanele diagnosticate cu ADHD, Tulburări de conduită se practică o intervenţie multimodala

În planificarea terapiei multimodale şi în selectarea formelor de iterventie trebuie luat în considerare un principiu de baza: specificitatea cazului, a simptomatologiei şi a formelor ei de manifestare. Plecând din acest punct intervenţia va fi realizată acolo unde apar problemele: la copil, în familie, la şcoală punându-se accentul pe deficitul de atenţie, impulsivitate, hiperactivitate sau agresivitate.

Planificarea intervenţiei la preşcolari este diferite faţă de cea la şcolari.

Baza oricărei intervenţii terapeutice o reprezintă consilierea părinţilor şi a copilului într-o formă adecvată vârstei acestuia.

Când vorbim de intervenţie multimodala ne gândim cu siguranţă şi la utilizarea medicamentelor. Majoritatea părinţilor sunt reticenţi în ceea ce priveşte introducerea acestora gândindu-se la efectele lor secundare.

Întrebarea care se pune este legată de momentul în care trebuie început tratamentul. Studiile de specialitate recomandă introducerea farmacoterapiei primare (de regulă cu psihostimulente- Ritailin, Medikenet) când a fost diagnosticată o simptomatologie hiperkinetică de intensitate severă, inter-situaţională care a condus la acutizarea problemelor de la şcoală şi din familie. Astfel de situaţii necesită o reducere rapidă a simptomatologie efect obţinut prin terapia medicamentoasă chiar şi în cazurile mai severe.

În cadrul intervenţiei centrate pe familie (program părinte – copil) utilizăm Terapia Cognitiv Comportamentală

  • Intervenţia precoce este recomandată în cazul copiilor cu simptomatologie agresivă cauzată de deficite în rezolvarea de probleme şi deficite la nivelul competenţelor sociale.
  • În cazul deficitelor şcolare, care nu au baza un nivel redus de inteligenţă este necesară includerea copilului într-un program de stimulare.

Distribuie: